kem...

KEM JATI DIRI PELAJAR PPISMP JULAI 2008.

kami pelajar PPISMP diwajib untuk mengikuti program anjuran Jabatan Hal Ehwal Pelajar y diadakan pada 14-16 Mei 2009 bertempat di Taman Etnobotani, Gua Musang,negeri ku sndri..tp bapak jauh dri umh aku..da nk smpi Cameron da 2.. mulanya kami tak berapa rela untuk pergi kem ini. maklumlah nak dekat ngan final exam kan. tapi nak buat macam mane kan, terpaksalah pegi. kami bertolak dari IPGM Kampus Sultan Mizan pada jam 1.00 tengah hari ngan menaiki 3buah bas dan sebuah coaster bhnti untuk makan n solat pada pkol 3.25 ptg di R&R Gua Musang.aku mkn pe erk..ha...charkueyteow,,,tp x cm char kuey teow pun... kami tiba di tapak perkhemahan pada pkol 5.00 ptg. smpai2 masa d bri tklimt nk pasang khemh ade dak PLKN y duk wat rentas hlgn...cm best jew dorg 2... aku satu khemah ngan ima,ikin n shana... malam PERTAMA tiada ape yg menarik sgt.hahahaha..mlm tu hujan lebat so, pljr lelaki dibenarkan tok tdow di dewan manakala pljr ppuan di dorm tp mse kt dewan bapak r sejuk...sweater lak tggal kt khemah..pe da...esok harinya kami menjalankan akiviti outdoor. antara aktivitinya adalah seperti flying fox, abselling, jungle tracking dan caving. mmg sonok gak lew. sebab aku memang suke aktiviti yg lasak. mse nk bhg kumpln,aku n ima terpisah dri dak2 rbt lain,,huhu,,sdey gak lew klu ade dak rbt 2 y biol,nk gak stay kn dak bkn rbt duk lm kumpln dorg 2...cam haram,,,tp xpe la...
aku xkisah sgt...
cz aku pun knl gak kn ngn dak ks,mklumla roomat ngn dak ks... aktvt 1st abselling. aku xsuke abselling,klu rockclimbing aku mmg suke..slalu je rockclimbing ble turun kl...tp abselling pun ok gak lew...lbey kurg ngn rockclimbing,tp bg aku rockclimbing ag BEST..ptg 2 ade caving,,hahaha...curam siot tmpt 2,,,ngn g lm gua nye,,,yg pling best ade ngka buruk jtuh kt area pasir y dlm 2..hehehe...sape ag klu bkn aku....hahahaha...abis suar itam jd wane klabu,,hihi,,malu2x...malam tu, kami tidur lewat. pkol 3 lbh baru kami sume dibenarkan tdow. soknye kene qiamulail. tapi kami cam tak qiam jew..aku sure2 lentok kt blkg,,,shana ag la,cm ulat gonggok kt blkg 2,,haha...ima je y leh d ktekn maintain wpun rebah jua akhirnye,,hihihi. mse mlm 2...knn wat cm nk wat keinsafan la..tp ya Allah,sakit dahi duuk rukuk..lme nye..xde feel nk ngis,,,aku xtau cm ne dorg ley ngis.... ari terakhir kami bwat aktivit merempuh halangan. nasib baek aku lepas sume halangan.y xleh blah,rahimah r...jtuh lm air y ade katak,,haha,,,ikin ma'amin g r,siap terminum air g..wekkkk...xrela aku.... jam 2 petang kami bertolak blek dan kami smpai IPGM KSM pkol 5 ptg. byk juga ar pengalaman yg aku tempuhi sepanjang di sana walaupun pada mulanya cam tak rela je kan. hehe.

0 lying to myself: