name

Senarai Nama Jepun
Sekarang ni ramai mak bapak suka bagi nama anak dalam bahasa Jepun. Macam trend pulak. Ada yang dah elok2 nama Melayu nak jugak tukar sempena nama pelakon atau penyanyi Jepun. Nampak sangat tak bersyukur. Main letak je nama sebarang tapi tak tau maksud. Ini semua sebab pengaruh drama & anime Jepun yang berlambak masuk ke siaran TV negara. Kepada bakal2 mak & bapak, ada beberapa nama best untuk bagi kat anak korang yang bakal lahir nanti:

01. Yang pemarah - KEIJI CACIMAKI
02. Yang suka berjimat - SAYORI
03. Yang bisu - KIETA TADASORA
04. Yang suka makan nasi - NANACHI KASIBANYA
05. Yang suka layan blues - APO NADIKATO
06. Yang suka belajar - ASHIKO ULANGKAJI
07. Yang kerap bikin kacau - WAKASI HURUHARASUKAMURA
08. Yang sangat kedekut - MATIMATI TAMOKASI
09. Yang suka sangat tidur - ICHIBAN TIDOMATI
10. Yang suka mengintai - HINTAI AKOSUKA
11. Yang tua - TARAGIGI PADAMOKA
12. Yang kena tinggal bini - SUSAHATI BINILARI
13. Yang suka merempit - SAJA CARIMATI

0 lying to myself: