Omong JOWO


alahai..semalam kan baru dapat lappy nie,,dekat pukul 2 pagi jugak baru mata terlelap,,tu pon lepas dipaksa-paksa untuk merehatkan badan,, rindu sangat kat lappynya,,kononnya lah,, pagi tu dah bangun,hantar ummi p kerja dengan pandangan mata yang tertutup! err macam mana tuh?ikut je lah fahaman korang yang pelbagai tu ye..malas nak explain,,lalala :P


dalam pukul 10 pagi..confirm la tdoq lagi ceq! amboih anak dara,bangun lambat! Opss! buruk perangai...Tetiba dengaq ada orang dok bagi salam.. ISz pon dengan baik hati menarik selimut dan memekakkan telinga! Hahaha,,tak senonoh punya budak! Sampai la abah bangun bukakkan pintu.. Owh kawan dia rupanya,, Sempat lagi panggil ISz.. By the way lupa nak cakap,,ISz tdoq kat ruang tamu.. Haha.. Thats why la kawan abah boleh panggil ISz.. Tak bangun tdo pon,selubong habis dengan comforter! Niat nak sambung tidoq la kan,,tapi kan.. Alahai..tetiba dok dengaq abah ngan kawan dia dok cakap jawa! Sepatah haram la ISz xpaham,,alahai,,Nasib baik lah tak lama dorang dok menyembang,,,


ronda-ronda kedah..snap masa berhenti solat! (xda kaitan dengan cerita! #okbye)

30 lying to myself:

cikgu ainura said...

bhasa jawo ni kdg2 unik.. hehehe

iszieylyanziy said...

@nuyu : hahah,,unik kalau kita paham,,,

ILA HonEyBuNNy said...

xpandai jawoo....nenek ila jawoo..hehe...rindunya alor star...ehheh

aisya said...

xpernah lg dgr bhs jawa ni... hehe

iszieylyanziy said...

@ila : hikhik,,pat balik aloqstaq

iszieylyanziy said...

@aisya : haha,,p la johor,,xpon p selangor,,ramai jawa

aisya said...

dah mmg ade kat s'gor ni ha.. tp xpenah plak dgr org ckp jawa.. hehe

iszieylyanziy said...

@aisya : haha,,nanti dengar la tu,,jgn ternganga plak bile dengar,,haha

Miss Eiza said...

teringin nak belajar jawo..ehehehe

Tasha said...

jawa murtad,,keh3

sme jela kite~~~

iszieylyanziy said...

@miss eiza : hahaha,,belaja la :P

iszieylyanziy said...

@tasha : hak hak,,ade pulak gitu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Kat johor ramai jawakan..rasa best jer bila dgr diorg ckp jawa..

eRza farEeha said...

wahh..berjowo2 die...hahaha...
wahh..chntek nye gmbar tuuu!

anamizu said...

jawo rangerS mcm hot fm crew..hehe
wahhhh cantiknye masjid tu mlm2 :)




luv,
cik ana

iszieylyanziy said...

@lily : best,,nak tergelak pon ade

iszieylyanziy said...

@erza : haha,,awat yunk,,u jawa x>> :P

iszieylyanziy said...

@cik ana : hak2x,,cantik kot

ctk said...

hihihi...ayh ct lak org jHor...mybe bercampOq bugis...xder lgsung slang kelantan..sampai sekarang ct xpaham ape ayh ct ckp..hahaha

iszieylyanziy said...

@ctk : hahaha,,,same la ngn is ni,,sepatah pon xpaham

ikatankasihku said...

suka dengar tapi tak paham..huhuhu

iszieylyanziy said...

@ikatan : tu la pasal,,ssah gak nk phm

Woofer Storm said...

tak fhm bahasa jawa gak..hehee

cntik pic tu..kat ne ea??

al_hakim said...

org kedah ek cikgu?meh lawat den kat ipsah ni.wuu

ctk said...

buat2 paham jer lah...hihihi

iszieylyanziy said...

@woofer : kat kedah!

iszieylyanziy said...

@hakim : hak3x,,orang penang la cikgu,,ipsah?lalu je ari tu,,xsempat nk snap pon gmbr,,hehe

iszieylyanziy said...

@ctk : tu y terbaik! haha

AinsHa=( said...

nasib baik ckap jawa, skali ayah akak bedal ckap urdu, tak terkejut..haha

iszieylyanziy said...

@ainsha : hahaha,,,urdu bhsa ape tuh