siapa kita?



when people hurt u once..what will u do??
hurt them twice??
or just let them hurt u more and more??



layakkah kita untuk menghukum orang?biarlah segala perbuatan jahat seseorang kepada kita menjadi urusan dia dengan Allah s.w.t... kalau luka melukai?sampai bila harus melukai? mana penamatnya? Perbuatan jahat bukanlah LESEN untuk kita membalasnya dengan kejahatan...

ISz cakap : setiap yang berlaku pasti ada hikmah..

24 lying to myself:

Myss Irah said...

there's must b a silver lining behind the cloud.. haha (tibe2) :P

iszieylyanziy said...

@irah : hehe,,betul dah tu dik :)

budakijaupendek said...

Setuju.
biarlah mereka.
dunia sementaraje.
Virus serang lappy.
Cuti dri blogging T_T

iszieylyanziy said...

@ijau : alahai,,pegi la format lappy tu ja

si kiut lavender said...

bila hati dilukai...
tidak akan mengambil kptusan utk melukakan mereka kembali
tidak pula membiarkan mereka terus menerus melukakan hati
akan diusaha seday upaya memulih hati dan lalui hidup dengan senyuman..:)

hawiz said...

errr...saya hawiz..hai..tetibe..hik3

ahsfantasy24 said...

masa kita disakiti, memang kita rasa
kecewa dan nak balas balik, tapi bila
kita redha dan serahkan segala pembalsan kepada Allah, itu lebih menenangkan :)

Miss Purple Ungu said...

setuju 200% hehe
biar la Tuhan je yg membalas setiap perbuatan
itu la kata2 miss purple pd diri sendiri setiap kali dilukai....

Botak said...

orang buat jahat, kita balas dengan jahat., memang sampai bila pun takde kesudahan..

shahrazali said...

emmm..... sabar adalah jalan terbaik....


tapi sabar juga ada hadnye kan...

iszieylyanziy said...

@lavender : sokong sokong,,,

iszieylyanziy said...

@hawiz : ehe he,,saya is! #eh,,sengal,, :P

iszieylyanziy said...

@fantasy : kan,,jangan balas balik,,,ketenangan tu akan datang dengan sendiri

iszieylyanziy said...

@purple : sampai 200 %?haha

iszieylyanziy said...

@botak : sebab tu la kite kene balas dengan kebaiikan,,kan kan kan

iszieylyanziy said...

@shahrazali : xde orang yang sabar gile2,,semua ade limit :)

AinsHa=) said...

wah, boleh pakai dalam essay english dengan bm ni. Mohon pinjam. Terima kasih.. hehehe :)

iszieylyanziy said...

@ainsha : hahaha,,,amboi,,dak SPM ni memang advance :P

Mohd Izzar said...

uuuu....dasat2...ahaha..
yah...setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah nya :))

Miss A said...

just be patient,Insya-ALLAH they will realized what they're doing are wrong. :)

eRza farEeha said...

yeahh..setuju ng ayat u..
kite kne teruskan jugak life kte..biarkan die dgn hidup die..
kite ng idop kite..:)

missSenget said...

sokong..!

cikgu mmg best..!!

idup cikgu isz..!

Elie Lily said...

buat pekak dan buat-buat2 tak nmpak atas apa yg jadi. :)

ILA HonEyBuNNy said...

ya..yang pasti kita jangan hukum or dan berdendam..;)