mencintai tidak semestinya memiliki


Mencintai tak semestinya memiliki..Janganlah kau angkuh melaungkan "Si dia kepunyaan mu" ... Atau "kau kepunyaan si dia" Kerana hakikatnya... Kita tidak pernah memiliki sesiapa... Walau sekeping hati seorang insan... Tidakkah kau sedar... Hukum alam menyatakan... Mencintai tidak semestinya memiliki?... Manusia pandai berpura ... Berlakon di pentas dunia... Dan bertopeng menutup rahsia.. Tetapi hati... Tidak pernah berdusta pada empunya... Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya... Tidakkah kau sedar... Mungkin si dia melafazkan... Ungkapan cinta pada mu ... Tetapi hati dan perasaannya... Tidak pernah berniat begitu... Dia hanya berselindung... Di sebalik sejuta alasan... Dan kau... Begitu jujur dan setia mencintainya.. Sehingga terlupa.. Hukum alam menyatakan.. Mencintai tidak bermakna memiliki.. Sesungguhnya... "Aku tidak pernah memiliki diri mu..." "Dan kau jua tidak memiliki diri ku." Mengertilah... Kita sebenarnya kepunyaan.. Yang Maha Esa... Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita... Kecuali Dia... Dia mengasihi hamba-Nya... Dia memiliki hamba-Nya... Dan ke pangkuan Dia kita akan di kembali......

6 lying to myself:

hafiz hafizol said...

betol betol.. kita milik DIA !

maidah mazni said...

mencintai tidak semestinya memiliki...andai mampu memiliki pun, hanya untuk sementara cuma...nyata, kita kepunyaan DIA...dan kepada DIA sebaik-baik tempat kembali...semoga "rasa" ini mampu kita bumikan dalam diri...supaya kita tidak kecewa nanti...:)

p/s:: Is, finally akak tinggal jejak kat sini..hehe..:)

ctk said...

mencintai xmestinya memiliki...hanya tuhan yang memiliki kita...so,sentiasalah buat sesuatu demi tuhan bukn demi seseorang yg belum pasti milikmu :)

Ryu on ahsfantasy24.com said...

yes, tidak perlu berlagak kepunyaan
sesiapa sedang hanya Allah pemilik hati manusia :)

cikpinky said...

jiwang :P

~cik atin~ said...

sebab hati kita Allah yang pegang.. :D